40 minutiga Pärnust Tallinnasse, 50 minutiga Riiga. Pärnu geograafiline asukoht Eestimaa aegruumis muutub pärast Rail Baltic trassi ehitamist kardinaalselt. Pärnakas on ühendatud Tallinna kesklinnaga kiiremini, kui hommikuse tipptunni käes vaevlev Tallinna eeslinlane. Määrav on aeg ning Tallinn tuleb kaks korda lähemale, kui ta on seda praegusele autojuhile. Stockholmi metroo ja ühistranspordi planeerijad arvestavad, et pendelränne töö ja kodu vahel oleks maksimaalselt 40 minutit, mis tähendab seda, et Pärnu kasvab Tallinna (perspektiivse Talsinki) osaks. Võid elada Pärnus, aga käia ülikoolis või tööl Tallinnas, sest kõrgekvalifikatsiooniliste töökohtade puudumine ei ole enam Pärnusse kodu soetamisel takistuseks. Seega võib uut rongijaama ilma liialdusteta pidada selle sajandi Pärnu linna üheks suuremaks urbaniseerivaks teguriks. Miks mitte ka ellujäämise stsenaariumiks. See on värav Euroopasse, ning samal ajal kohalike inimeste igapäevane vahend Tallinnas tööl või koolis käimiseks. Rongijaam hakkab ühel või teisel viisil tugevasti kujundama Pärnu imagot.
Rail Baltic Pärnu terminal kui ühendaja
Terminalihoone on paigutatud võistlusala ümbritsevate võtmeasukohtade keskmesse nõnda, et kõigist neljast lähenemise tsoonist saab siseneda otse terminali.
Rail Baltic terminal ja ümbritsev linnaruum
Papiniidu tn, Liivi tee ja K-Rauta vahelisse metsatukka tekib üks peasissepääsudest ning parkla ja drop-off tsoon. Olemasoleva K-Rauta ehituspoe asemele näeme head võimalust rajada dominantset, 11-korruselist ärihoonet, mis aitaks siduda sissepääsu esise metsatuka linnaehituslikult oluliseks urbaanseks väljakuks. K-Rauta krunt asub täpselt Papiniidu sillalt ja Liivi teelt avaneva vaatekoridori otsas. Seal asuv kõrghoone harmoneeruks Sillakeskuse kontorihoonega ja oleks linnaruumis nähtav ning tajutav. Nii terminalihoone kui ka raudtee ja jõe vahelisel alal paiknevate põhiparkla, drop-off tsooni ja busside parkla lineaarne lahendus väärtustab jõeäärset parki ja säilitab seda võimalikult suures ulatuses. Sealne parkla on mõeldud pigem pikemaajaliseks parkimiseks (nt. Pargi ja reisi).
Konstruktiivne skeem
Terminalihoone monteeritav kandekonstruktsioon on lahendatud postidele toetuvate pikitaladega ning nendele kinnituvate põiki paiknevate teraskarkass raamidega. Fassaad on kaetud modulaarsete vase ja titaani sulamist valmistatud pronksjate soomusjate plaatidega. Sildade kandvaks elemendiks on piki galeriid kulgev galeriikõrgune terasferm.